Castraveţii cu sare, adevărată OTRAVĂ pentru organism

foto: pixabay.com/ro

Sarea, deşi este extrem de necesară în alimentaţia omului, duce la retenţia apei şi la creşterea volumului de fluide din corp. Chiar dacă au multe beneficii, consumul castraveţilor cu sare este de evitat.

Așadar, dacă obișnuiești să mănânci castraveți cu sare, nu vei face altceva decât să le anulezi beneficiile. În spatele retenției de apă se ascund şi alte afecțiuni precum hipertensiunea arterială, boli cardiace, renale sau probleme de ficat.

Nu-i curăţaţi de coajă! Aruncaţi ce e mai bun!

Castravetele are foarte puţine calorii. Imaginaţi-vă: un kilogram de castraveţi are o consistenţă mai mică decât o felie de caşcaval, nu conţine grăsimi, doar o cantitate infimă de substanţe proteice. În schimb, conţine o cantitate impresionantă de potasiu, fier, siliciu asimilabil, magneziu şi fosfor, care în cea mai mare parte sunt depozitate în coaja legumei. În coajă găsim şi cea mai mare parte a vitaminei C, a vitaminei A şi a vitaminelor din complexul B, a enzimelor care intervin în procesul digestiei şi al metabolismului, a compuşilor sulfuroşi. Astfel, cercetătorii afirmă că, fără coajă, castravetele nu are nici măcar jumătate din valoarea sa terapeutică. Dacă ţinem morţiş să curăţăm castraveţii, atunci ne este recomandat să le mâncăm coaja şi să le aruncăm… miezul.

Aşadar, castraveţii se consumă cu tot cu coajă, foarte bine spălaţi, după ce înlăturăm porţiunile afectate, în salate sau simpli, tăiaţi felii. Doza recomandată este de măcar 200 de grame pe zi, dar în cazul unor cure de slăbire, a bolilor care necesită o cantitate sporită de apă şi diuretice sau un aport mărit de minerale, porţia zilnică poate creşte până la 700-900 de grame. Sucul de castraveţi are efect diuretic şi depurativ excepţional. Este un calmant gastric, hidratant şi răcoritor. Se bea imediat după stoarcere, câte 500-1000 ml pe zi. Citeste continuarea AICI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.